Новини ОП "Педагогічне дорадництво"
Опис освітньої програми
Освітньо-професійна програма «Педагогічне дорадництво» підготовки магістрів зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки
Кваліфікація: консультант (дорадник) у галузі освіти, методист, викладач педагогічних дисциплін
Термін навчання: денна форма – 1 рік 4 місяці; заочна форма – 1 рік 4 місяці.
Відповідно до затвердженого навчального плану освітньо-професійної програми «Педагогічне дорадництво» підготовки магістрів (спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки) освітня складова розрахована на 90 кредитів ЄКТС (2700 год., з яких аудиторних – 560 год., самостійної роботи – 2140 год.) і передбачає реалізацію теоретичної і практичної підготовки за трьома блоками – нормативних і вибіркових курсів та науково-дослідницької роботи і практики. Нормативний блок включає два обов’язкові цикли: 1) загальної підготовки (6 кредитів ЄКТС) - курси: «Філософія освіти» і «Освітня політика»; 2) професійної підготовки (24 кредити ЄКТС) - курси: «Методика викладання загальнопедагогічних дисциплін, «Основи педагогічного консультування», «Теорія і практика методичної роботи та педагогічного дорадництва», «Педагогічна інноватика», «Управління педагогічними проектами», «Експертиза освітніх ініціатив». До вибіркового блоку включено також два цикли: 1) самостійного вибору ЗВО (поглиблена фахова підготовка) (6 кредитів ЄКТС) – курси: «Методологія та методи науково-педагогічних досліджень» і «Основи акмеології та андрагогіки»; 2) за вибором студента (24 кредити ЄКТС) - курси: «Менеджмент в освіті», «Організація роботи методичного кабінету / центру», «Теорія і методика вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду», «Педагогіка і психологія творчості», «Інформаційні технології у професійній діяльності», «Основи педагогічної конфліктології», «Основи педагогічного професіоналізму», «Комунікативна культура педагога-дорадника». Блок науково-дослідницька робота і практика (30 кредитів ЄКТС) включає: 1) практичну підготовку магістрантів (18 кредитів ЄКТС): науково-дослідна, науково-педагогічна і переддипломна практики; 2) науковий семінар (3 кредити ЄКТС); 3) підготовку магістерської роботи (9 кредитів ЄКТС).
Навчальні програми курсів розроблено за кредитно-модульною системою. Кожна з них складається з пояснювальної записки, примірного тематичного плану, змісту навчальної дисципліни за модулями і темами, засобів діагностики успішності навчання студентів, форм підсумкового контролю й інформаційних джерел для вивчення курсу. У пояснювальній записці зазначено предмет вивчення курсу, його мету і завдання, міждисциплінарні зв’язки, результати навчання і компетентності. Примірний тематичний план включає розподіл матеріалу за змістовими модулями та модульними темами, визначення годин на аудиторні заняття та самостійну роботу студентів. Зміст освітніх курсів представлено відповідно до модулів і тем. До навчальних програм включено засоби діагностики успішності навчання студентів: форми і методи поточного контролю (усного - індивідуальне, фронтальне опитування, співбесіда; письмового - модульне письмове тестування; письмова відповідь на питання; самоконтролю тощо), підсумковий контроль (питання до іспиту або заліку). Інформаційні джерела для вивчення курсу містять перелік основних і допоміжних джерел.
Самостійна робота студентів за кожним освітнім курсом оформлена на основі принципу індивідуалізації навчання та переліку змісту завдань і форм звітності до кожної теми змістового модуля. Самостійна робота студентів передбачає підготовлення до семінарських і практичних занять; написання рефератів, ессе, портфоліо; виконання аналітичних, пошукових і творчих завдань тощо.
Практична підготовка магістрантів (науково-дослідна, науково-педагогічна і переддипломна практики) спрямована на закріплення теоретичних знань, набуття й удосконалення фахових навичок і умінь у процесі професійної діяльності, розвиток у студентів здатності компетентного прийняття рішень у виробничих ситуаціях, оволодіння сучасними методами та формами організації праці.
Викладання освітніх курсів і керівництво-консультування практичною підготовкою та магістерською роботою студентів здійснює професорсько-викладацький склад кафедри педагогіки і психології вищої школи: Дем’яненко Н.М., доктор педагогічних наук, професор («Науковий семінар»); Аніщенко Н.В. кандидат педагогічних наук, доцент («Основи акмеології та андрагогіки», «Теорія і методика вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду», «Педагогіка і психологія творчості», «Комунікативна культура педагога-дорадника»); Багрій Т.В., кандидат педагогічних наук, доцент («Методика викладання загальнопедагогічних дисциплін», «Управління педагогічними проектами», науково-педагогічна практика); Дубровіна І.В. кандидат педагогічних наук, доцент («Експертиза освітніх ініціатив», науково-педагогічна практика); Задорожна О.М., кандидат педагогічних наук, доцент («Педагогічна інноватика»); Купрєєва О.І., кандидат психологічних наук, доцент («Основи педагогічної конфліктології»); Мільто Л.О., доктор педагогічних наук, доцент («Педагогічна творчість», науково-педагогічна практика); Саюк В.І., кандидат педагогічних наук, доцент («Основи педагогічного консультування»; «Теорія і практика методичної роботи та педагогічного дорадництва», «Менеджмент в освіті», «Організація роботи методичного кабінету / центру», «Основи педагогічного професіоналізму», науково-дослідна, науково-педагогічна і переддипломна практики).
ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА «ПЕДАГОГІЧНЕ ДОРАДНИЦТВО» другого рівня вищої освіти
Навчальний план Педагогічне дорадництво (денна) Навчальний план Педагогічне дорадництво (заочна) Графік 2022-2023 на ОПП "Педагогічне дорадництво"
ОБОВ’ЯЗКОВІ ДИСЦИПЛІНИ МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН ПЕДАГОГІЧНІ ПРОЕКТИ Й ЕКСПЕРТИЗА ОСВІТНІХ ІНІЦІАТИВ ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ЦЕНТРУ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ (МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ) ОСНОВИ ПЕДАГОГІЧНОГО КОНСУЛЬТУВАННЯ ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ТА ПЕДАГОГІЧНЕ ДОРАДНИЦТВО ТЕХНОЛОГІЇ КОНСУЛЬТУВАННЯ В ОСВІТІ ВИБІРКОВІ ДИСЦИПЛІНИ ОСНОВИ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОНФЛІКТОЛОГІЇ ПРОФЕСІЙНИЙ ІМІДЖ ВИКЛАДАЧА-КОНСУЛЬТАНТА КОМУНІКАТИВНА КУЛЬТУРА ВИКЛАДАЧА-ДОРАДНИКА ПЕДАГОГІЧНЕ ДОРАДНИЦТВО В ОСВІТНІХ ЗАРУБІЖНИХ СИСТЕМАХ
Обов’язкові дисципліни МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН ПЕДАГОГІЧНІ ПРОЕКТИ Й ЕКСПЕРТИЗА ОСВІТНІХ ІНІЦІАТИВ ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ЦЕНТРУ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ (МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ) ОСНОВИ ПЕДАГОГІЧНОГО КОНСУЛЬТУВАННЯ ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ТА ПЕДАГОГІЧНЕ ДОРАДНИЦТВО ТЕХНОЛОГІЇ КОНСУЛЬТУВАННЯ В ОСВІТІ Вибіркові дисципліни ОСНОВИ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОНФЛІКТОЛОГІЇ ПРОФЕСІЙНИЙ ІМІДЖ ВИКЛАДАЧА-КОНСУЛЬТАНТА КОМУНІКАТИВНА КУЛЬТУРА ВИКЛАДАЧА-ДОРАДНИКА ПЕДАГОГІЧНЕ ДОРАДНИЦТВО В ОСВІТНІХ ЗАРУБІЖНИХ СИСТЕМАХ
Обов’язкові дисципліни Методика викладання педагогічних дисциплін Педагогічні проекти й експертиза освітніх ініціатив Організація роботи центру професійного розвитку педагогічних працівників (методичного кабінету) Основи педагогічного консультування Теорія і практика методичної роботи у закладах освіти та педагогічне дорадництво Технології консультування в освіті Вибіркові дисципліни Основи педагогічної конфліктології Професійний імідж викладача-консультанта Комунікативна культура викладача-дорадника Педагогічне дорадництво в освітніх зарубіжних системах
Програма фахового випробування "Педагогічне дорадництво"(2022 рік)Навчальні плани та графік освітнього процесу
Навчальні програми
Робочі програми
Силабуси
Абітурієнтам
Програми вступних випробувань
Вплив університетів на формування та реалізацію лідерського потенціалу закладів дошкільної освіти: досвід США
20 квітня 2021 р. на кафедрі педагогіки і психології вищої школи НПУ імені М.П. Драгоманова для студентів 1 курсу магістратури освітньо-професійної програми "Педагогічне дорадництво" під науково-методичним супроводом кандидата педагогічних наук, доцента Саюк Валентини Іванівни було проведено аспіранткою ІІ курсу Інституту вищої освіти Дем’яновою Валерією Юріївною лекційне заняття "Вплив університетів на формування та реалізацію лідерського потенціалу закладів дошкільної освіти: досвід США" у формі он-лайн.