Сучасні анімаційно-рекреаційні технології
«Сучасні анімаційно-рекреаційні технології»
Шифр дисципліни ВВ1.1.01
Загальні характеристики дисципліни | Навчальне навантаження з дисципліни | Методи навчання і форми контролю | |
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка (шифр, назва) | Кількість кредитів – 6 ЄКТС |
Методи навчання Лекція; презентація; тренінг; аналіз і синтез, систематизація, класифікція. Семінарські, практичні, лабораторні заняття. |
|
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки |
Загальна кількість годин — 180 | ||
Денна | Заочна | ||
Освітній рівень бакалавр | Лекції: | ||
30 | 10 | ||
Практичні заняття: | |||
Статус дисципліни |
14 | 8 | |
Семінарські заняття: |
Форми поточного контролю опитування; бесіда; аналіз анімаційних заходів, які відвідали студенти; написання і захист письмових модульних робіт; розробка і захист методичних сценаріїв анімаційних заходів. |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 3, 4 | 16 | 4 | |
Лабораторні заняття | |||
22 | 2 | ||
Індивідуальна робота: | |||
Семестр 6, 7 | - | - | |
Самостійна робота: | |||
Тижневе навантаження (год.) |
98 | 156 |
Форма підсумкового контролю |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: | |||
Мова навчання – українська | 1/2 | 1/8 | |
Передумови навчання:дозвіллєзнавство, культурологія дозвілля, основи режисерської та акторської майстерності, сучасні анімаційно-рекреаційні технології дозвілля |
Предмет вивчення навчальної дисципліни – теоретичні та організаційно-методичні положення проєктування, планування, організації та впровадження анімаційно-рекреаційних технологій з різновіковими категоріями населення.
Мета і завдання навчальної дисципліни – формування знань, умінь та навичок, необхідних для розробки, планування, організації та впровадження анімаційно-рекреаційних технологій з різновіковими категоріями населення; формування уявлення про специфіку анімаційного підходу до рекреаційної діяльності; здобуття навичок розробки, реалізації анімаційних технологій у відкритих рекреаціях; надання студентам можливості під час навчання на практиці здійснювати діяльність із реалізації програм анімаційної діяльності.
Міждисциплінарні зв’язки – викладання дисципліни “Сучасні анімаційно-рекреаційні технології” узгоджується із подальшим вивченням циклу науково-предметної підготовки (“Рекреалогія дозвілля”, “Ігротехнології у сфері дозвілля та рекреації” та ін.).
Програма навчальної дисципліни: Теоретичні засади сучасних анімаційно-рекреаційних технологій. Анімаційний підхід до організації культурно-дозвіллєвої діяльності. Анімаційна діяльність як вид професійної діяльності. Методичні основи анімаційно-рекреаційних технологій у відкритому соціокультурному просторі. Методика організації анімаційної діяльності в культурно-освітніх закладах.
Методичне забезпечення: Навчальна та робочі програми; лекції; навчальний посібник; теми письмових робіт, методичних сценаріїв і приклади анімаційних технологій і програм. Студенти отримують тексти лекцій, демонструються зразки методичних сценаріїв анімаційних технологій. На практичних заняттях студенти вчаться проводити анімаційні заходи, створюють методичні сценарії анімаційних заходів, вчаться аналізувати процес підготовки і впровадження анімаційно-рекреаційних технологій.
Бібліографія: 1.Іванова Л. А. Професійна підготовка педагогів-організаторів: теорія і практика педагогічного проектування. Монографія за заг. ред. І. М. Мельникової. Київ., 2008. 220 с. 2.Сидор І. П. Соціокультурні технології в організації дозвілля. Вісник Черкаського університету імені Богдана Хмельницького. Серія : Педагогічні науки. Черкаси, 2009. Вип. 144. С. 146–149. 3.Любченко О. М. Парк в контексті дозвіллєво-розважальних парадигм європейської культури : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. культурології : спец. 26.00.01 Теорія та історія культури. Київ. нац. ун-т культури та мистецтв. Київ, 2011. 21 с. 4.Скрипник Л. В.,. Чепурда Г. М Фізична рекреація у сфері дозвілля української молоді / Л. В. Скрипник, // Природа Західного Полісся та прилеглих територій. 2012. № 9. С. 370–374.
Лектор: Іванова Любов Анатоліївна, кандидат педагогічних наук.
Факультет: менеджменту освіти та науки.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенєвська, 8/14, телефон: 238-01-78.
Ігротехнології у сфері дозвілля і рекреації
«Ігротехнології в сфері дозвілля і рекреації»
Шифр дисципліни ВВ1.1.02
Загальні характеристики дисципліни
|
Навчальне навантаження з дисципліни
|
Методи навчання і форми контролю
|
|
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка (шифр, назва)
|
Кількість кредитів – 6 ЄКТС
|
Методи навчання Лекції-дискусії, лекції з використанням зворотного зв'язку, лекції з застосуванням слайдів; тренінги. Семінарські, практичні, лабораторні заняття. |
|
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки Освітня програма Педагогіка дозвілля (код, назва) |
Загальна кількість годин - 180
|
||
Денна 60 |
Заочна 24 |
||
Освітній рівень бакалавр
|
Лекції:
|
||
30
|
10
|
||
Практичні заняття:
|
|||
Статус дисципліни (Нормативна/вибіркова) вибіркова |
10
|
8
|
|
Семінарські заняття:
|
Форми поточного контролю опитування; виконання практичних завдань — проведення різних видів ігор для різновікових категорій: ігри на знайомство, ігри на розвиток динаміки, розробка і захист сценаріїв ігрових програм. |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 3
|
10
|
2
|
|
Лабораторні заняття
|
|||
10
|
2
|
||
Індивідуальна робота:
|
|||
Семестр 6
|
-
|
-
|
|
Самостійна робота:
|
|||
Тижневе навантаження (год.) - аудиторне: 4 год. - самостійна робота: 8 год. |
120
|
156
|
Форма підсумкового контролю Екзамен |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС:
|
|||
Мова навчання – українська
|
1/3
|
1/8
|
|
Передумови навчання:дозвіллєзнавство, культурологія дозвілля, основи режисерської та акторської майстерності, сучасні анімаційно-рекреаційні технології дозвілля
|
Предмет вивчення навчальної дисципліни – теоретичні і практичні основи впровадження ігрових технологій у сфері дозвілля на основі запровадження системно-діяльнісного та компетентного підходів у роботі з людьми різних вікових категорій; розвиток особистості засобами ігрової діяльності.
Мета і завдання навчальної дисципліни – сформувати ключові компетенції майбутніх фахівців засобами дозвіллєво-ігрової діяльності та готовність до конструювання ігор різних видів і форм на основі поєднання ідей теорії та практики гри; засвоїти основні види і форми організації ігрової діяльності, основні положення ігрових технологій; забезпечити оволодіння досвідом ігро-майстерності в культурно-дозвіллєвій діяльності; оволодіти практичними навичками та уміннями проєктувати, планувати, організовувати і впроваджувати ігрові технології в культурно-дозвіллєвій сфері.
Міждисциплінарні зв’язки – викладання дисципліни «Ігротехнології в сфері дозвілля і рекреації» узгоджується із подальшим вивченням циклу педагогічних дисциплін (дозвіллєзнавство, культурологія дозвілля, основи режисерської та акторської майстерності, сучасні проєктні та франчайзингові системи дозвілля).
Програма навчальної дисципліни: Теоретичні засади ігрової діяльності. Технології організації ігрового простору в сфері дозвілля та рекреації. Методичні основи застосування ігрових технологій в сфері дозвілля та рекреації. Особливості проєктування та впровадження ігрових технологій у сфері дозвілля і рекреації.
Методичне забезпечення: Навчальна та робочі програми; тексти лекцій; навчальний посібник; теми письмових робіт і методичних сценаріїв; зразки ігрових технологій, програм, сценаріїв і сценарних планів.
Протягом навчання студенти отримують тексти лекцій та презентацій з актуальної тематики, демонструються зразки методичних сценаріїв і сценарних планів ігрових технологій. На практичних заняттях студенти вчаться організовувати і проводити ігри різних форм, розробляють методичні сценарії і сценарні плани, вчаться добирати ресурсне забезпечення до ігор різних видів і форм, вчаться розробляти технології ігрових програм у сфері дозвілля та рекреації.
Бібліографія: Дубровіна І. В. Проблемно-моделюючі ігри у музичному навчанні молодших школярів // Мистецтво та освіта. - № 1. 2017. - С. 15-19. Іванова Л. Своє майбутнє я будую вже сьогодні : ділова гра для старшокласників // Наш Артек / Автор-составитель Л. А. Иванова, канд. пед. наук. - Ивано-Франковск : НАИР, 2015. - С. 307-321. Ігри дорослих. Інтерактивні методи навчання / Упоряд. Л. Галіцина. - К. : Ред. загальнопед. газ., 2005. - 128 с. Шмаков С. А. Учимся, играя… : метод. пособие. — М.: ЦГЛ, 2003. — 125 с. Шуть М. Школа ігромайстерності. — К. : “Шкіл. світ” : Вид. Л. Галіцина, 2006. — 128 с. Шуть М. Майстерність проведення гри. — К. : “Шкіл. світ” : 2007. — 128 с.
Лектор: Іванова Любов Анатоліївна, кандидат педагогічних наук.
Факультет : менеджменту освіти та науки.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенєвська, 8/14, телефон: 238-01-78.
Методика організації дозвілля різних вікових груп населення
«Методика організації дозвілля різних вікових категорій»
Шифр дисципліни ВВ1.1.01
Загальні характеристики дисципліни | Навчальне навантаження з дисципліни | Методи навчання і форми контролю | ||
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка (шифр, назва) | Кількість кредитів – 6 ЄКТС |
Методи навчання лекції, пояснення, розповіді, бесіди, спостереження, ілюстрування, вправи, демонстрування, навчальні дискусії
|
||
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки Освітня програма Педагогіка дозвілля |
Загальна кількість годин – 180 | |||
Денна | Заочна | |||
Освітній рівень бакалавр |
Лекції: | |||
10 | 10 | |||
Практичні заняття: | ||||
Статус дисципліни |
10 | 8 | ||
Семінарські заняття: |
Форми поточного контролю
|
|||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 4 | 10 | 4 | ||
Лабораторна робота: | ||||
Семестр 8 | 10 | 2 | ||
Самостійна робота: | ||||
Тижневе навантаження (год.) |
120 | 156 |
Форма підсумкового контролю
|
|
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: | ||||
Мова навчання – українська | 1/2 | 1/4 | ||
Передумови навчання: |
||||
Предмет вивчення навчальної дисципліни – теоретичні та практичні основи методики організації дозвілля з людьми різних вікових категорій.
Мета і завдання навчальної дисципліни – формування готовності майбутніх бакалаврів до організації та проведення сучасних дозвіллєвих заходів з людьми різного віку та осіб, що мають особливі потреби. Студент повинен ознайомитися із принципами та методами організації дозвілля, аксіологією та інфраструктурою дозвілля, специфікою організації дозвіллєвих форм в залежності від груп населення; усвідомити сучасні підходи до розвитку дозвілля в роботі з дорослими в Україні; сформувати систему світоглядних основ реалізації подієвого підходу, драматургії та режисури календарних свят та державних дат в Україні.
Міждисциплінарні зв’язки – викладання дисципліни «Методика організації дозвіллєвої діяльності з людьми різних вікових категорій» узгоджується із вивченням дисциплін: українська культура, психологія, педагогіка, теорія культурно-освітньої дозвіллєвої діяльності, основи мистецької педагогіки, дозвіллєзнавство, культурологія, рекреалогія, методикою організації дозвіллєвої діяльності, управління проєктами і проходженням виробничої практики.
Програма навчальної дисципліни: Предмет та історія педагогіки дозвілля. Принципи та методи організації дозвілля з людьми різного віку. Аксіологія та інфраструктура педагогіки дозвілля. Драматургія та режисура масових заходів з дітьми та учнями. Методика організації дозвілля з студентською молоддю. Особливості організації святкових вечорів для дорослих та людей з особливими потребами. Звичаї та обряди в Україні. Календар державних свят та пам’ятних дат. Практична реалізація подієвого підходу.
Методичне забезпечення: навчальна і робоча програми, конспекти лекцій, презентації лекційних занять, дидактичні матеріали для проведення практичних занять, семінарів, тести, моделювання різних форм та методів організації дозвілля, аналіз відео-занять з людьми різного віку.
Бібліографія: Карпенчук С.Г. Теорія і методика виховання: навчальний посібник. Київ: Вища школа, 2005. –343с. Молчан О. Дозвілля як важливий фактор соціально-культурної реабілітації молодих інвалідів. Рідна школа. №2. С. 29-32. Петрова І.В. Дозвілля в зарубіжних країнах: Підручник. Київ: Кондор, 2005. 408с. Яременко Н.В. Самостійна робота студентів у процесі вивчення навчальної дисципліни «Дозвіллєзнавство»: навчально-методичний посібник. Вид. 3-є, доповн. Біла Церква, 2006. –102с.
Лектор: Дубровіна Ірина Володимирівна, кандидат педагогічних наук, доцент.
Факультет : менеджменту освіти та науки.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенєвська, 8/14, телефон: 238-01-78.
Методика організації сімейного дозвілля
Методика організації сімейного дозвілля
Шифр дисципліни ВВ1.1.04
Загальні характеристики дисципліни | Навчальне навантаження з дисципліни | Методи навчання і форми контролю | |
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка |
Кількість кредитів - 6 | Методи навчання: лекційний метод, бесіда, опитування, дискусія, ілюстрація | |
Спеціальність |
Загальна кількість годин - 180 | ||
Денна | Заочна | ||
Освітній рівень - бакалавр |
Лекції: | ||
30 | 10 | ||
Семінарські заняття: | |||
Статус дисципліни |
16 | 6 | |
Практичні заняття: |
Форми поточного контролю:
|
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом |
20 | 8 | |
Індивідуальна робота: | |||
Семестр 7 | |||
Самостійна робота: | |||
Тижневе навантаження (год.) |
114 | 156 |
Форма підсумкового контролю: Екзамен |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: | |||
Мова навчання - українська | 1/3 | 1/7 | |
Передумови навчання педагогічна творчість, теорія культурно-освітньої дозвіллєвої діяльності, культурологія дозвілля, основи мистецької педагогіки, педагогіка і психологія творчості, арт-педагогіка. |
Предмет вивчення навчальної дисципліни – форми, методи та прийоми організації сімейного дозвілля.
Мета та завдання навчальної дисципліни. Метою викладання навчальної дисципліни «Методика організації сімейного дозвілля» є підготовка майбутніх педагогів-організаторів культурно-дозвіллєвої діяльності і рекреації до роботи з організації та проектування індивідуально-сімейних форм організації дозвілля; систематизація знань про історію розвитку сімейного дозвілля; визначення сутності та змісту базових понять: «сім’я», «дозвілля», «форми сімейного дозвілля», «організація сімейного дозвілля» тощо; ознайомлення із сучасними особливостями організації дозвіллєвої діяльності в сім’ї в Україні та за кордоном; розкриття принципів, змісту, видів, функцій сімейного дозвілля; визначення ефективних форм і методів організації дозвілля у різних категоріях сімей; оволодіння технологією культурно-дозвіллєвої діяльності в сім’ї
Міждисциплінарні зв’язки – викладання дисципліни «Методика організації сімейного дозвілля» узгоджується із пепереднім вивченням таких дисциплін: педагогічна творчість, теорія культурно-освітньої дозвіллєвої діяльності, культурологія дозвілля, основи мистецької педагогіки, педагогіка і психологія творчості, арт-педагогіка.
Програма навчальної дисципліни: Модуль І. Теоретичні та психолого-педагогічні основи організації сімейного дозвілля. Модуль ІІ. Основи проектування та проведення індивідуально-сімейних форм організації дозвілля.
Бібліографія: 1. Бабенко Н. Б. Дозвілля сім’ї. Теоретичні та емпіричні аспекти : монографія. К. : ДАКККіМ, 2001. 157 с. 2. Бочелюк В. Й. Дозвіллєзнавство : навч. посібник. К. : Центр навчальної літератури, 2006. 208 с. 3. Ковальчук Т. І. Основи педагогічної дозвіллєвої діяльності. К. : ДАКККіМ, 2010. Ч. І. 277 с. 4. Петрова І. В. Дозвілля в зарубіжних країнах : підручник. М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т культури і мистецтв, Український центр культурних досліджень. К. : Кондор, 2008. 406 с.
Методичне забезпечення: програма навчальної дисципліни, робоча програма навчальної дисципліни, презентації до лекційного курсу, дидактичні матеріали для проведення семінарських і практичних занять, тести.
Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором) у IIV семестрі.
Лектор: Задорожна Ольга Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології вищої школи.
Факультет: менеджменту освіти та науки, кафедра педагогіки і психології вищої школи.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенєвська, 8/14, телефон: 238-01-78.
Передовий досвід культурного просвітницва
«Передовий досвід культурного просвітництва»
Шифр дисципліни ВВ 1.1.05.
Загальні характеристики дисципліни | Навчальне навантаження з дисципліни | Методи навчання і форми контролю | |
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка (шифр, назва) | Кількість кредитів – 6 ЄКТС |
Методи навчання Лекції із застосуванням слайдів і транспарантів. Семінарські, лабораторні та практичні заняття. |
|
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки Освітня програма Педагогіка дозвілля (код, назва) |
Загальна кількість годин - 180 | ||
Денна | Заочна | ||
Освітній рівень бакалавр |
Лекції: | ||
38 | 24 | ||
Практичні заняття: | |||
Статус дисципліни (Нормативна/вибіркова) вибіркова |
10 | 10 | |
Семінарські заняття: |
Форми поточного контролю Опитування, виконання практичних завдань. |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 4 | 10 | 8 | |
Лабораторні: | |||
Семестр 7, 8 | 12 | 4 | |
Самостійна робота: | |||
Тижневе навантаження (год.) - аудиторне: 3 год. - самостійна робота: 6 год. |
110 | 156 |
Форма підсумкового контролю Залік, іспит |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: | |||
Мова навчання – українська | 1/2 | 1/7 | |
Передумови навчання: культура і просвітницька діяльність; культурні цінності і культурні блага; культурна спадщина і культурні надбання України; педагогічно-просвітницька діяльність; професійна майстерність; творчий працівник; передовий досвід; державна культурно-просвітницька політика. |
Предмет вивчення навчальної дисципліни – включає процеси, явища, історичні факти, закономірності і особливості розвитку культурного просвітництва, матеріальної та духовної культури.
Мета і завдання навчальної дисципліни – розкрити основні наукові закономірності формування і розвитку культурно-просвітницької діяльності в Україні та країнах Заходу. Формування проблемного бачення сучасного стану науково-педагогічного знання про процеси культурно-просвітницького виховання, формування чіткого уявлення про зв'язок культурно-просвітницької діяльності з іншими галузями гуманітарного знання.
Міждисциплінарні зв’язки – викладання дисципліни «Передовий досвід культурного просвітництва» узгоджується із подальшим вивченням циклу психолого-педагогічних дисциплін (українська культура, дозвіллєзнавство, культурологія дозвілля, теорія культурно-освітньої дозвіллєвої діяльності, педагогічна творчість, педагогіка і психологія творчості.
Програма навчальної дисципліни: теоретико-методологічні основи культурно-просвітницької діяльності. Культурно-просвітницька діяльність в контексті сучасних цивілізаційних процесів. Генезис теорії культурно-просвітницької діяльності. Функції культурно-просвітницької діяльності. Культурно-просвітницька діяльність за кордоном. Професійна майстерність фахівця культурно-просвітницької діяльності.
Методичне забезпечення: навчальна та робочі програми, конспекти лекцій, тести, запитання до семінарських занять, заліку, завдання для самостійної роботи. комп'ютерна техніка з можливістю підключення до мережі «Інтернет» і забезпеченням доступу до електронного інформаційно-освітнього середовища.
Бібліографія: Андрущенко В.П. Організоване суспільство. Київ: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2009. 502 с. Бех І.Д. Особистість на шляху до духовних цінностей: монографія.Київ-Черновці: Букрек», 2018. 320 с. Панова Н.Г. Педагогические основы культурно-творческой деятельности в сфере досуга: учебное пособие, М. : МГПУ, 2015. 72 с. Філіпчук Н. Педагогічно-просвітницька діяльність музеїв України (кінець ХІХ-початок ХХІ століття): монографія. Київ: Вид-во ТОВ «Юрка Любченка», 2020.468 с.
Лектор: Мільто Людмила Олександрівна, доцент, доктор педагогічних наук.
Факультет : менеджменту освіти та науки.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенєвська, 8/14, телефон: 238-01-78.
Нормативні основи функціонування інституту дозвілля
«Нормативні основи функціонування інституту дозвілля»
Шифр дисципліни ВВ2.1.01.
Загальні характеристики дисципліни | Навчальне навантаження з дисципліни | Методи навчання і форми контролю | |
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка(шифр, назва) | Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання |
|
Спеціальність Освітня програмаПедагогіка дозвілля |
Загальна кількість годин - 90 | ||
Денна | Заочна | ||
Освітній рівень бакалавр |
Лекції: | ||
18 | 6 | ||
Практичні заняття: | |||
Статус дисципліни |
16 | 4 | |
Семінарські заняття: |
Форми поточного контролю Презентації, опитування, виконання практичних та тестових завдань, есе. |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 2 | - | - | |
Індивідуальна робота: | |||
Семестр 3 | - | - | |
Самостійна робота: | |||
Тижневе навантаження (год.) |
56 | 80 |
Форма підсумкового контролю Залік |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: | |||
Мова навчання – українська | 1/2 | 1/8 | |
Передумови навчання: |
Предмет вивчення навчальної дисципліни – управлінські педагогічні дії, які забезпечують підготовку бакалаврів спроможних на професійно-педагогічному рівні забезпечувати соціокультурний розвиток особистості.
Міждисциплінарні зв’язки – викладання дисципліни «Нормативні основи функціонування інституту дозвілля» узгоджується із конституційним та адміністративним правом, філософією, історією української державності, безпекою життєдіяльності, дозвіллєзнавством, теорією культурно-освітньої діяльності, психологією та проходженням виробничої практики.
Мета і завдання навчальної дисципліни – формування у бакалаврів системи знань про основні нормативно-правові акти, які регулюють і забезпечують функціонування пріоритетних напрямків державного регулювання культурно-дозвіллєвої сфери в Україні та поза її межами; підготовка конкурентно-спроможних фахівців у галузі педагогіки дозвілля; ознайомлення студентів з основними напрямами правового забезпечення культурно-освітніх установ та нормативними актами, які регулюють регіональні та обласні програми розвитку дозвіллєвої сфери в Україні.
Програма навчальної дисципліни: Державне регулювання інституту дозвілля. Законодавча база сфери дозвілля. Програми розвитку дозвіллєвої сфери в Україні та світі.
Бібліографія: 1.Любарська О. М. Основи соціалізації особистості : навч. посібник. 2-ге вид. Київ: Лентвін, 2012. 238 с. 2.Харченко С. Я. Соціалізація дітей та молоді в процесі соціально-педагогічної діяльності: теорія і практика : монографія. М-во освіти і науки України ; Луганський національний університет імені Тараса Шевченка. Луганськ : Альма-матер, 2006. 320 с. 3.Безпалько О. В. Організація соціально-педагогічної роботи з дітьми та молоддю у територіальній громаді: теоретико-методологічні основи: монографія. Київ : Науковий світ, 2006. 363 с. 4.Бех І. Д. Виховання особистості : у 2 кн. Кн. 2 : Особистісно орієнтований підхід: науково-практичні засади: навч.-метод. посібник. Київ : Либідь, 2003. 344 с.
Методичне забезпечення: Протягом лекцій студентам роздаються конспекти лекцій з актуальної тематики, демонструються слайди. На семінарських та практичних заняттях студенти опрацьовують різні нормативно-правові документи, проєктують їх використання у роботі закладів культури та освіти.
Лектор: Булда Анатолій Андрійович, професор, доктор педагогічних наук.
Факультет: Менеджменту освіти та науки; кафедра педагогічної творчості.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенівська, 8/14, телефон: 436-31-32.
Сучасні культурно-дозвіллєві практики
«Сучасні культурно-дозвіллєві практики»
Шифр дисципліни ВВ2.1.02
Загальні характеристики дисципліни | Навчальне навантаження з дисципліни | Методи навчання і форми контролю | |
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка (шифр, назва) | Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання лекції, пояснення, розповіді, бесіди, спостереження, ілюстрування, вправи, демонстрування, навчальні дискусії |
|
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки Освітня програма Педагогіка дозвілля (код, назва) |
Загальна кількість годин - 90 | ||
Денна | Заочна | ||
Освітній рівень бакалавр |
Лекції: | ||
18 | 6 | ||
Практичні заняття: | |||
Статус дисципліни (Нормативна/вибіркова) вибіркова |
16 | 4 | |
Семінарські заняття: |
Форми поточного контролю виконання практичних завдань, презентації, опитування, виконання самостійних завдань |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 2 | - | - | |
Індивідуальна робота: | |||
Семестр 3 | - | - | |
Самостійна робота: | |||
Тижневе навантаження (год.) |
56 | 80 |
Форма підсумкового контролю Залік |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: | |||
Мова навчання – українська | 1/2 | 1/4 | |
Передумови навчання: |
Предмет вивчення навчальної дисципліни – теоретичні та методичні основи сучасних культурно-дозвіллєвих практик.
Мета і завдання навчальної дисципліни – формування готовності майбутніх бакалаврів до організації та проведення сучасних культурно-дозвіллєвих практик. Студент повинен ознайомитися із поняттям сучасних культурно-дозвіллєвих практик як соціокультурного та педагогічного явищ; усвідомити мету, функції, концептуальні підходи до класифікації видів культурно-дозвіллєвих практик, тенденцій і перспективних напрямів їх розвитку в Україні; сформувати систему теоретичних і методичних основ сучасних культурно-дозвіллєвих практик; оволодіти методами і технологіями організації культурно-дозвіллєвих практик у центрах дозвілля.
Міждисциплінарні зв’язки – викладання дисципліни «Сучасні культурно-дозвіллєві практики» узгоджується із вивченням дисциплін: психологія, педагогіка, теорія культурно-освітньої дозвіллєвої діяльності, основи мистецької педагогіки, дозвіллєзнавство, культурологія дозілля, рекреалогія дозвілля і проходженням культурологічної практики.
Програма навчальної дисципліни: Сучасні культурно-дозвіллєві практики як соціокультурне та педагогічне явища. Види сучасних культурно-дозвіллєвих практик. Культурно-дозвіллєві заклади та дозвіллєвий потенціал громадських організацій. Клуб як комплексний універсальний центр дозвіллєвої діяльності. Зміст та особливості організації дитячого дозвілля. Сімейні культурно-дозвіллєві практики у сучасних умовах. Культурно-дозвіллєві практики людей похилого віку та з особливими потребами.
Методичне забезпечення: навчальна і робоча програми, конспекти лекцій, презентації лекційних занять, дидактичні матеріали для проведення практичних занять, тести.
Бібліографія: 1.Аванесова Г.А. Культурно-досуговая деятельность: теория и практика организации : учеб. пособие для студентов вузов. Москва : Аспект Пресс, 2006. 236 с. 2.Агамір’ян Л.В. Творчі дозвіллєві практики сучасної підліткової молоді: специфіка, функції, прояви. Український соціум. 2018. №3 (66). С. 82–93. 3.Гузьман О.А., Ляшенко Н.О. Практики дозвілля сучасної студентської молоді. Грані. № 9 (137). 2016. С. 29-36. 4.Скляр С. Культурно-дозвіллєві практики як соціокультурне явище: концептуальні засади вивчення. Актуальні проблеми соціології. 2010. № 10. С. 146–153. 5.Скокова Л. Культурно-досуговые практики населения: сдвиги последних десятилетий. Социология: теория, методы, маркетинг. 2015. № 4. С.72-99.
Лектор: Саюк Валентина Іванівна, доцент, кандидат педагогічних наук, доцент.
Факультет : менеджменту освіти та науки.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенєвська, 8/14, телефон: 238-01-78.
Етичні основи професіно-педагогічної взаємодії
"Етичні основи професійно-педагогічної взаємодії"
Шифр дисципліни ВВ2.1.03
Загальні характеристики дисципліни | Навчальне навантаження з дисципліни | Методи навчання і форми контролю | |
Галузь знань (шифр, назва) |
Кількість кредитів - 3 | Методи навчання: лекційний метод, бесіда, опитування, тренінгові вправи, дискусія, ілюстрація | |
Спеціальність |
Загальна кількість годин - 90 | ||
Денна | Заочна | ||
Освітній рівень |
Лекції: | ||
18 | 6 | ||
Семінарські (практичні) заняття: | |||
Статус дисципліни |
16 | 4 | |
Лабораторні заняття: |
Форми поточного контролю: опитування, презентація, ессе, контрольна робота, тестування.
|
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом |
|||
Індивідуальна робота: | |||
Семестр 3 | |||
Самостійна робота: | |||
Тижневе навантаження (год.) |
56 | 80 |
Форма підсумкового контролю: |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: | |||
Мова навчання - українська | 1/2 | 1/8 | |
Передумови навчання: вступ до спеціальності, історія педагогіки, сучасні інформаційні технології, культурологія дозвілля, основи мистецької педагогіки |
Предмет вивчення навчальної дисципліни – морально-психологічні та педагогічні чинники формування культури професійно-педагогічного взаємодії майбутніх педагогів-організаторів культурно-дозвіллєвої діяльності і рекреації.
Мета та завдання навчальної дисципліни. Метою викладання навчальної дисципліни «Етичні основи професійно-педагогічної взаємодії» є підготовка майбутніх педагогів-організаторів культурно-дозвіллєвої діяльності і рекреації до етико зорієнтованого професійно-педагогічного спілкування з різними суб’єктами педагогічної взаємодії. Основними завданнями вивчення дисципліни «Етичні основи професійно-педагогічної взаємодії» є: здобуття комплексу теоретичних та прикладних знань щодо етичних засад організації професійно-педагогічної взаємодії, усвідомлення чинників, механізмів, засобів її функціонування; набуття лабораторного досвіду моделювання, аналізу, творчого розв’язання конкретних педагогічних ситуацій на етичних засадах.
Міждисциплінарні зв’язки – викладання дисципліни «Етичні основи професійно-педагогічної взаємодії» узгоджується із подальшим вивченням циклу психолого-педагогічних дисциплін (педагогіка і психологія творчості, арт-педагогіка, етика і естетика, педагогічна інноватика, методика організації дозвілля різних вікових груп населення, технології створення та проведення анімаційно-розважальних програм та заходів тощо).
Програма навчальної дисципліни: Модуль І. Морально-етичні засади професійно-педагогічної взаємодії майбутніх педагогів-організаторів культурно-дозвіллєвої діяльності і рекреаці. Модуль ІІ. Етикетні основи професійно-педагогічної взаємодії та комунікативної поведінки педагога-організатора.
Бібліографія: 1. Барахтян М.М. Основи культури і техніки мовлення : навчально-методичний посібник. Укладач М.М.Барахтян. Київ : Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2010. 86 с. 2. Зязюн І.А. Педагогіка добра : навч.-метод. посіб. Київ : МАУП, 2011. 312 с. 3. Рик С. Педагогічна етика: пошуки нової парадигми. Рідна школа. 2010. № 12. С. 6-12.
Методичне забезпечення: програма навчальної дисципліни, робоча програма навчальної дисципліни, презентації до лекційного курсу, дидактичні матеріали для проведення семінарських і практичних занять, тести.
Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором) у ІІІ семестрі.
Лектор: Задорожна Ольга Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології вищої школи.
Факультет: менеджменту освіти та науки, кафедра педагогіки і психології вищої школи.
Адреса: м.Київ, вул.Тургенєвська, 8/14, телефон: 238-01-78.
Основи вокальної та ритмо-пластичної творчості
«Основи вокальної та ритмопластичної творчості»
Шифр дисципліни ВВ 2.2.01.
Загальні характеристики дисципліни | Навчальне навантаження з дисципліни | Методи навчання і форми контролю | |
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка (шифр, назва) | Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання
Лекції із застосуванням слайдів і транспарантів. Семінарські та практичні заняття. |
|
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки |
Загальна кількість годин - 90 | ||
Денна | Заочна | ||
Освітній рівень бакалавр | Лекції: | ||
10 | 4 | ||
Практичні заняття: | |||
Статус дисципліни вибіркова |
20 | 4 | |
Семінарські заняття: |
Форми поточного контролю Опитування, виконання практичних завдань. |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 2 | 15 | 2 | |
Індивідуальна робота: | |||
Семестр 4 | - | - | |
Самостійна робота: | |||
Тижневе навантаження (год.) |
45 | 80 |
Форма підсумкового контролю Залік |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: | |||
Мова навчання – українська | 1/2 | 1/8 | |
Передумови навчання: |
Предмет вивчення навчальної дисципліни – спеціальні професійно-педагогічні компетенції, необхідні для успішної професіоналізації особистості майбутнього педагога на первинному етапі професійної підготовки у ЗВО у сфері вокального мистецтва.
Мета і завдання навчальної дисципліни – формування практичних вокальних та ритмопластичних вмінь, навичок з ораторського мистецтва; оволодіння основами методики викладання вокалу та ритмопластики; пошук нових підходів до індивідуальної та колективної імпровізації, впровадження інноваційних композиційно-виконавських методів та форм мистецької творчості у процесі культурно-дозвіллєвої діяльності і рекреації.
Міждисциплінарні зв’язки – викладання дисципліни «Основи вокальної та ритмопластичної творчості» узгоджується із подальшим вивченням циклу психолого-педагогічних дисциплін (українська культура, дозвіллєзнавство, культурологія дозвілля, теорія культурно-освітньої діяльності, мистецька педагогіка) та проходженням науково-дослідної практики.
Програма навчальної дисципліни: Оволодіння вокально-виконавськими навичками. Робота над вокальними творами. Формування та розвиток сценічних навичок. Музично-ритмічна творчість: єдність сприйняття музики і рухів, ознайомлення із правилами проведення музично-дидактичних та народних пісенних ігор у сфері дозвілля і рекреації.
Методичне забезпечення: Навчальна та робоча програми, тексти лекцій, навчальний посібник, тести, теми проєктів. Протягом навчання студентам роздаються конспекти лекцій та відеоматеріали з актуальної тематики, демонструються слайди. Під час практичних занять проводяться вправи з вокальної та ритмопластичної техніки, демонструються алгоритми охорони та збереження голосу, проектуються фонопедичні та артикуляційні основи співу, вивчаються основи методики вокальної педагогіки, прийоми ритмопластичної дії, вокального дихання, опрацьовується класифікація вокальних голосів тощо.
Бібліографія: 1. Василенко Л.М. Гедоністичні засади вокальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва: теорія та методика: монографія. Київ: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2012. 336 с. 2. Гнидь Б.П. Історія вокального мистецтва. Київ: НМАУ, 1997. С. 178–186 с. 3. Стахевич О.Г. Основи вокальної педагогіки. Ч.1. Природно-наукові теорії сольного співу: навчальний посібник. Харків – Суми: ХДАК – СумДПУ ім. А.Макаренка, 2002. 92 с. 4. Юцевич Ю. Є. Теорія і методика розвитку співацького голосу: навч.-метод. пос. Київ: ІЗМН, 1998. 160 с.
Лектор: Дубровіна Ірина Володимирівна, кандидат педагогічних наук. доцент.
Факультет: менеджменту освіти та науки.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенєвська, 8/14, телефон: 238-01-78.
Основи сценарно-режисерської та акторської діяльності
«Основи сценарно-режисерської та акторської діяльності»
Шифр дисципліни ВВ 2.2.02.
Загальні характеристики дисципліни | Навчальне навантаження з дисципліни | Методи навчання і форми контролю | |
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка (шифр, назва) | Кількість кредитів – 6 ЄКТС |
Методи навчання Лекції із застосуванням слайдів і транспарантів. Семінарські та практичні заняття. |
|
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки |
Загальна кількість годин - 180 | ||
Денна | Заочна | ||
Освітній рівень бакалавр |
Лекції: | ||
10 | 10 | ||
Практичні заняття: | |||
Статус дисципліни (Нормативна/вибіркова) вибіркова |
10 | 8 | |
Семінарські заняття: |
Форми поточного контролю Опитування, виконання практичних завдань, моделювання різних методик дозвілля |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 2 | 10 | 4 | |
Лабораторна робота: | |||
Семестр 4 | 10 | 2 | |
Самостійна робота: | |||
Тижневе навантаження (год.) |
120 | 156 |
Форма підсумкового контролю Екзамен |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: | |||
Мова навчання – українська | 1/2 | 1/8 | |
Передумови навчання: |
Предмет вивчення навчальної дисципліни – спеціальні мистецько-педагогічні компетенції, необхідні для успішної професіоналізації майбутнього фахівця у напрямі спеціальної підготовки у ЗВО педагогічними засобами сценарно-режисерської та акторської діяльності.
Мета і завдання навчальної дисципліни – засвоєння теоретичних основ з режисури та акторської майстерності, набуття фахових умінь і навичок; формування художньо-образного мислення, режисерських навичок, емоційно-образного рішення, педагогічних та організаторських здібностей, організації творчого процесу; огляд сучасних тенденцій щодо створення сценаріїв та формування режисерського задуму як проекту дозвіллєвого заходу, пошук найефективніших шляхів його реалізації.
Міждисциплінарні зв’язки – викладання дисципліни «Основи сценарно-режисерської та акторської діяльності» узгоджується із подальшим вивченням циклу психолого-педагогічних дисциплін (українська культура, дозвіллєзнавство, культурологія дозвілля, теорія культурно-освітньої дозвіллєвої діяльності, основи режисерської та акторської майстерності).
Програма навчальної дисципліни: Теоретичні основи сценарно-режисерської роботи в системі професійної діяльності педагога-організатора культурно-дозвіллєвої діяльності і рекреації. Технологічні аспекти створення сценаріїв різних жанрів. Артистизм та організаторські здібності педагога – важливий компонент його педагогічної компетенції й культури.
Методичне забезпечення: Навчальна та робочі програми, тексти лекцій, навчальний посібник, тести, теми проєктів.
Протягом навчання студентам роздаються конспекти лекцій та відеоматеріали з актуальної тематики, демонструються слайди театральних вистав. На практичних заняттях студенти створюють режисерські епізоди театрального дійства, мізансцени; вчаться добирати музично-шумове оформлення; вирішують декоративно-художнє оформлення вистав.
Бібліографія: 1.Горленко В.Ф., Наулко В.І. Народні знання і світоглядні уявлення українців. Рад. шк. 1991. №. 2.Генкин Д. М. Массовые праздники: учебн. пособ. для инстит. культ. Москва: Просвещение, 1975. 140 с. 3.Горбов А. С. Постановка видовищно-театралізованих заходів : упоряд. О. Колонькова. Київ: Шк. світ, 2010. 127 с. 4.Житницький А.З. Драматургія масових театралізованих заходів: навч. посіб. 3–тє видання, перероблене і виправлене. Харків: Тимченко, 2007. 128 с.
Лектор: Дубровіна Ірина Володимирівна, доцент, кандидат педагогічних наук.
Факультет : менеджменту освіти та науки.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенєвська, 8/14, телефон: 238-01-78.
Основи професійно-педагогічного самовдосконалення
«Основи професійно-педагогічного самовдосконалення»
Шифр дисципліни ВВ2.2.04
Загальні характеристики дисципліни | Навчальне навантаження з дисципліни | Методи навчання і форми контролю | |
Галузь знань01 Освіта/Педагогіка(шифр, назва) | Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання |
|
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки |
Загальна кількість годин - 90 | ||
Денна | Заочна | ||
Освітній рівеньбакалавр |
Лекції: | ||
20 | 4 | ||
Практичні заняття: | |||
Статус дисципліни |
10 | 4 | |
Семінарські заняття: |
Форми поточного контролю |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом2 | 15 | 4 | |
Індивідуальна робота: | |||
Семестр 4 | - | ||
Самостійна робота: | |||
Тижневе навантаження (год.) |
45 | 78 |
Форма підсумкового контролю |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: | |||
Мова навчання – українська | 1/2 | 1/6 | |
Передумови навчання: |
Предмет вивчання навчальної дисципліни – формування загальних та фахових компетентностей, необхідних для успішної професіоналізації особистості майбутнього педагога на первинному етапі професійної підготовки у ЗВО у напрямі особисто-професійного самовдосконалення.
Мета і завдання навчальної дисципліни – створення умов для формування готовності майбутніх педагогів до професійного самовдосконалення, до неперервного професійного зростання в напрямку досягнення вершин особистісного і професійного розвитку; актуалізація мотивів професійного зростання; вироблення необхідних умінь в галузі самовиховання, самоосвіти, самоактуалізації майбутнього педагога.
Міждисциплінарні зв’язки – викладання дисципліни «Основи професійно-педагогічного самовдосконалення» узгоджується із подальшим вивченням циклу психолого-педагогічних дисциплін (педагогіка, історія педагогіки, педагогіка та психологія творчості) та проходженням виробничої практики.
Програма навчальної дисципліни: Самовдосконалення особистості як філософський та психолого-педагогічний феномен. Особистісно-професійне самовдосконалення педагога. Самовиховання як засіб розвитку професійної культури педагога. Самоосвіта педагога як шлях професійного зростання. Самоактуалізація педагога в професії.
Методичне забезпечення: Протягом лекційних і семінарських занять студентам пропонуються роздаткові матеріали, рекомендована література, розроблені плани занять та практичні завдання
Бібліографія: 1.Педагогічна майстерність: підручник; за ред. І.А.Зязюна. Київ.: Вища школа, 1997. С. 44-47, 329-343. 2.Педагогічна творчість і майстерність: хрестоматія; укл. Н.В.Гузій. Київ.: ІЗМН, 2000. С. 7-13, 15-17, 25-26, 54-61, 114-115. 3.Лосєва Н.М. Самовдосконалення викладача: навч.-метод. посібник. 2. вид., перероб. Донецьк: ДонНУ, 2004.300с. 4.Маслоу А. Самоактуализация личности и образование. Київ, 1994. 51с.
Лектор: Акініна Наталія Леонідівна , доцент, кандидат педагогічних наук.
Факультет: менеджменту освіти та науки.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенєвська, 8/14, телефон: 238-01-78.
Методична робота та основи педагогічного консультування
«Методична робота та основи педагогічного консультування»
Шифр дисципліни ВВ2.2.06
Загальні характеристики дисципліни | Навчальне навантаження з дисципліни | Методи навчання і форми контролю | |
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка (шифр, назва) | Кількість кредитів – 6 ЄКТС |
Методи навчання |
|
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки |
Загальна кількість годин - 180 | ||
Денна | Заочна | ||
Освітній рівень бакалавр | Лекції: | ||
26 | 12 | ||
Практичні заняття: | |||
Статус дисципліни |
20 | 6 |
Форми поточного контролю |
Семінарські заняття: | |||
20 | 6 | ||
Індивідуальна робота: | |||
- | |||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 4 | Самостійна робота: | ||
114 | 156 | ||
Семестр 7 | - | - | |
Тижневе навантаження (год.) |
Форма підсумкового контролю |
||
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: | |||
Мова навчання – українська | 1/2 | 1/7 | |
Передумови навчання: |
Предмет вивчення навчальної дисципліни – методична робота і консультування як сфера професійної діяльності майбутніх педагогів-організаторів дозвіллєвої сфери.
Мета і завдання навчальної дисципліни – формування професійної компетентності майбутніх фахівців дозвіллєвої сфери з організації та проведення методичної роботи та педагогічного консультування. Студент повинен усвідомити поняття і зміст методичної роботи та педагогічного консультування, мету і принципи методичної і консультаційної діяльностей, основних функцій і напрямів методичної роботи і консультування; оволодіти методами і формами методичної роботи та педагогічного консультування у фаховій діяльності; набути знань і практичних умінь із організації методичної роботи та педагогічного консультування; ознайомитися з сучасними інформаційними технологіями в методичній роботі та педагогічному консультуванні для здійснення культурно-дозвіллєвої діяльності і рекреації.
Міждисциплінарні зв’язки – викладання дисципліни «Методична робота та основи педагогічного консультування» узгоджується із вивченням дисциплін рекреалогія дозвілля, педагогічна інноватика, організація дозвіллєвих об҆҆єднань, проектна та франчайзингова системи дозвілля, основи мистецької педагогіки, сучасні культурно-дозвіллєві практики.
Програма навчальної дисципліни: Поняття і зміст методичної роботи та педагогічного консультування. Методи і форми методичної роботи та педагогічного консультування. Інформаційні технології у методичній роботі і педагогічному консультування. Організація методичної роботи у закладах культурно-дозвіллєвої сфери. Організація та проведення методичних заходів у закладах дозвілля. Підготовлення, оформлення та презентація науково-методичної продукції у сфері дозвілля і рекреації.
Методичне забезпечення: навчальна і робоча програми, конспекти лекцій, презентації лекційних занять, дидактичні матеріали для проведення семінарських і практичних занять, тести.
Бібліографія: 1.Гуменюк В. В., Наумчук І. А. Науково-методична робота з педагогічними кадрами. Камянець-Подільський : ПП Машак М. І., 2005. 160 с. 2.Єрмола А.М. Технологія організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами. Харків : Курсор, 2006. 312 с. 3.Саюк В. І. Педагогічне консультування як професійна діяльність. Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. 24 с. 4.Саюк В. І. Теоретичні основи методичної роботи та педагогічного дорадництва. Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. 48 с.
Лектор: Саюк Валентина Іванівна, доцент, кандидат педагогічних наук, доцент.
Факультет : менеджменту освіти та науки.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенєвська, 8/14, телефон: 238-01-78.